Παρουσίαση βιβλίου «Γιώργος Λαζόγκας: Το Τυχαίο ως μέθοδος»
MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης

Παρουσίαση βιβλίου «Γιώργος Λαζόγκας: Το Τυχαίο ως μέθοδος»
Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2020, 19:30
MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (Εγνατίας 154, εντός ΔΕΘ-HELEXPO)

Το «Τυχαίο ως μέθοδος» είναι ο τίτλος της έκδοσης του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης που πρόκειται να παρουσιαστεί στο MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (Εγνατίας 154, εντός ΔΕΘ-HELEXPO), στο αμφιθέατρο ‘Ξανθίππη Χόιπελ’, την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2020, στις 19:30.
Ομιλητές στην εκδήλωση είναι η Συραγώ Τσιάρα, αν. διευθύντρια του MOMus-Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και ο Θωμάς Κοροβίνης, συγγραφέας, ενώ η εκδήλωση πραγματοποιείται σε συνδιοργάνωση με το Μακεδονικό Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης, Αρχιτεκτονικής και Βιομηχανικού Σχεδιασμού.
Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη για το κοινό.

Ο Γιώργος Λαζόγκας καταγράφει την περιπέτεια της γραμμής και της εικόνας στο πέρασμα των 48 χρόνων, στο βιωματικό εικαστικό του ταξίδι που ξεκινά από τη Λάρισα προς το τέλος της δεκαετίας του ’60 με πρώτο σταθμό τη Θεσσαλονίκη, δεύτερο το Παρίσι και τέλος την Αθήνα, σε μια αδιάλειπτη πορεία αναζητήσεων. Μια ξεχωριστή στοχαστική αυτοβιογραφία που αποτιμά σε πρώτο πρόσωπο τη ζωγραφική στην εκπνοή  του 20ού αιώνα και τις σκέψεις για τις δικές του προσεγγίσεις. Χρήσιμα υλικά  τα ημερολόγια του,  οι παραδόσεις ζωγραφικής στην Αρχιτεκτονική του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και στη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας. 

Στο βιβλίο «Τυχαίο ως μέθοδος» ο Λαζόγκας στέκεται στο «Τυχαίο», ως δομικό στοιχείο στο έργο τέχνης,  θυμάται τις διαμάχες για το αφηρημένο και το αφαιρετικό και τις συνέπειες της εσωστρέφειας. Αποτυπώνει απόψεις για τη διαρκή παρουσία του λαϊκού στην ελληνική και τη διεθνή σκηνή, για το τέλος του μοντερνισμού, το τέλος της ουτοπίας  και το τέλος  των κινημάτων. Ακόμη αναφέρεται στις πρωτοτυπίες που εξαντλούνται, τη σημασία της τελετουργίας αλλά και τη σημασία του Άλεκτου, καθώς πιστεύει ότι βιώνουμε το τέλος της συνολικής εικόνας και σημειώνει. «Τι άλλο είναι αυτός ο τόπος, εκτός από θρυμματισμένες αποσπασματικές μνήμες και συνεχείς απουσίες που συνθλίβουν την αρχική συνολική εικόνα; Τι άλλο είναι η περιοχή μας ή ο Κόσμος όλος; Μια ασυνεχής συνέχεια. Τι άλλο είμαστε εμείς εκτός από θραύσματα; Η έλλειψη της συνολικής εικόνας, παρά το ότι η αναδρομική γνώση κυριαρχεί, για μένα  αναδεικνύει το θραύσμα, ως τη συνολική νέα εικόνα, ως το μέρος που αποτυπώνει το όλον. 
Η έκδοση «Τυχαίο ως μέθοδος» διατίθεται στο πωλητήριο του MOMus-Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (Εγνατίας 154, εντός ΔΕΘ-HELEXPO).

Συνδιοργανωτής 
Μακεδονικό Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης, Αρχιτεκτονικής και Βιομηχανικού Σχεδιασμού.