Μενου

Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
22 Μαρτίου 2024 - 31 Μαΐου 2024
Εκπαιδευτικά Προγράμματα για Σχολεία

Τρία νέα προγράμματα για μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις μόνιμες συλλογές/εκθέσεις του MOMus-Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (εντός ΔΕΘ-Helexpo) για τους μήνες Μάρτιο-Μάιο 2024. 

 

Πρόγραμμα «Τέχνης παρ-ενέργεια»

Το πρόγραμμα διερευνά τη σχέση της σύγχρονης τέχνης με τις κατακτήσεις της επιστήμης και της τεχνολογίας εστιάζοντας ιδιαίτερα στην παρουσία και την μετάπλαση των ποικίλων μορφών ενέργειας στο σύγχρονο έργο τέχνης. 

 

Καλλιτέχνες όπως ο Γιάννης Κουνέλης, η Χρύσα (Chryssa), ο Γιάννης Μπουτέας, ο Στήβεν Αντωνάκος, οι Ζουμπούλης & Γραικού, ο Μπάμπης Βεκρής (Electros), ο Denis Oppenheim, ο Jean Tinguely, o Τάκης, η Λυδία Δαμπασίνα και ο Γιώργος Ζογγολόπουλος που ενσωματώνουν στη δομή των έργων τους την κινητική και ηλεκτρική ενέργεια, το φως, την υδροκίνηση, τον ήχο και τον μαγνητισμό, αξιοποιούνται ως όχημα για έναν πρώτο αναστοχασμό πάνω στη σχέση της καλλιτεχνικής δημιουργίας με τα μέσα που προσφέρει η κάθε εποχή. 

 

Τη διαδρομή συμπληρώνουν έργα που μιλούν αμιγώς την ψηφιακή γλώσσα της εποχής τους (video, new media), αλλά και τα «Θορυβότανα», έξι κινητικά – ηχητικά γλυπτά του Νίκου Τσινίκα, Ομότιμου Καθηγητή του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Α.Π.Θ. 

 

Οι μαθητές μέσω των κατάλληλων ερωταποκρίσεων και δραστηριοτήτων στοχάζονται πάνω στα χαρακτηριστικά του σύγχρονου αστικού περιβάλλοντος, των βιομηχανοποιημένων αντικειμένων και των ενεργοβόρων διαδικασιών παραγωγής τους, ενώ σχολιάζουν τα δικά τους βιώματα από την κυριαρχία του οπτικού πολιτισμού και διατυπώνουν εκτιμήσεις για το μέλλον της τέχνης στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης. 

 

Το πρόγραμμα που υιοθετεί μια διαθεματική προσέγγιση και συνδυάζει την τέχνη με τις επιστήμες, ολοκληρώνεται με τη συμμετοχή των μαθητών σε ένα δημιουργικό εργαστήριο, όπου πειραματίζονται με το εικαστικό «λεξιλόγιο» και τη λειτουργία επιλεγμένων έργων, αφήνοντας την ενέργεια να ρεύσει και να αποκτήσει πρωταγωνιστικό ρόλο!

 

Διάρκεια: 75’

Ηλικίες απεύθυνσης: 13-18 ετών

Μέγιστος αριθμός ατόμων ανά ομάδα: 25 

 

Πρόγραμμα «Eye spy»

Με τίτλο εμπνευσμένο από το Βικτωριανό παιδικό παιχνίδι «I spy with my little eye», όπου όποιος αναφωνεί τη φράση αυτή έχει «βάλει στο μάτι» ένα αντικείμενο που οι υπόλοιποι προσπαθούν να μαντέψουν, το πρόγραμμα περιλαμβάνει διαδραστική περιήγηση με τη βοήθεια βοηθητικών κουτιών (kits) που περιέχουν ποικιλία υλικών και αντικειμένων. Οι μαθητές μέσω της επαφής τους με το περιεχόμενο των κουτιών καλούνται να ανακαλύψουν οπτικές αλληλουχίες και συνδέσεις φαινομενικά τυχαίων αντικειμένων με έργα της μόνιμης συλλογής του μουσείου. 

 

Υιοθετώντας μια προσέγγιση που ενεργοποιεί πολλαπλά τις αισθήσεις των μαθητών, ακριβώς όπως και η πλούσια γλώσσα των μέσων έκφρασης στη σύγχρονη τέχνη, το «Eye Spy» βοηθάει, ώστε τα έργα να διερευνηθούν σε όλες τους τις διαστάσεις, από τα κατασκευαστικά τους χαρακτηριστικά μέχρι τον κοινωνικό σχολιασμό που επιδιώκουν. Ταυτόχρονα προωθεί την πρωτοβουλία και την αλληλεπίδραση, πυροδοτεί γόνιμες συζητήσεις γύρω από την τέχνη και ενεργοποιεί συγχρόνως τη λογική και τη φαντασία προσφέροντας ένα δημιουργικό πεδίο ακόμα και για τις πιο απρόβλεπτες νοηματικές συνδέσεις. Απευθύνεται σε όλες τις βαθμίδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με έμφαση κυρίως σε μαθητές Γυμνασίου.

 

Διάρκεια: 70’

Ηλικίες απεύθυνσης: 13-16 ετών

Μέγιστος αριθμός ατόμων ανά ομάδα: 25 

 

Πρόγραμμα «Γλυπτά στην αυλή!»

Το πρόγραμμα αξιοποιεί τα έργα που εκτίθενται στον υπαίθριο χώρο του μουσείου με σκοπό την εξοικείωση των μαθητών με τη σύγχρονη γλυπτική, τη διερεύνηση της σχέσης γλυπτικής – αρχιτεκτονικής και τέχνης – περιβάλλοντος, αλλά και τον στοχασμό γύρω από τις ποιότητες του σύγχρονου αστικού τοπίου. 

 

Μέσω ενός παιχνιδιού οπτικής ταύτισης και στοχευμένων ερωτήσεων που δίνονται στους μαθητές σε εκτυπωμένες καρτέλες, αυτοί παρατηρούν, ανακαλύπτουν, διερευνούν, κάνουν αναλογίες, αγγίζουν και τελικά μοιράζονται τις σκέψεις τους γύρω από την τέχνη στον δημόσιο χώρο.

 

Το πρόγραμμα συνθέτουν έργα των: Φιλόλαου Τλούπα, Γιώργου Ζογγολόπουλου, Κώστα Κουλεντιανού, Κλέαρχου Λουκόπουλου, Κορνήλιου Γραμμένου, Marc Charpin, Δημήτρη Αληθεινού, Στήβεν Αντωνάκου.

 

Σχεδιασμός – υλοποίηση: 

Χριστίνα Μαβίνη, Αρχαιολόγος – μουσειολόγος, Επιμελήτρια Εκπαίδευσης MOMus

Έφη Σκυλίτση, Θεωρητικός της Τέχνης – εικαστικός

Λέα Καββαδία, Γραφίστρια – εικαστικός

 

 

Εισιτήρια και ακυρώσεις

Κόστος συμμετοχής: 2 ευρώ κατ΄ άτομο (οι συνοδοί καθηγητές εισέρχονται στο μουσείο δωρεάν)

Τα ομαδικά εισιτήρια εκδίδονται στην είσοδο του μουσείου

Η είσοδος των εκπαιδευτικών και συνοδών είναι δωρεάν, όπως και η είσοδος των ειδικών & διαπολιτισμικών σχολείων, σχολείων δεύτερης ευκαιρίας και ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων.

Σε περίπτωση ακύρωσης της επίσκεψης παρακαλούμε για την έγκαιρη ενημέρωση.

Στον χώρο τηρούνται όλες οι συνθήκες ασφάλειας της δημόσιας υγείας.

 

Κρατήσεις:

Τηλέφωνο επικοινωνίας για πληροφορίες – ραντεβού: 2310240002 (εσωτερικό 20)

Ε-mail: education.contemporary@momus.gr

Ωράριο λειτουργίας μουσείου: Τρίτη – Κυριακή 10:00-18.00, Πέμπτη 12:00-20:00

Διεύθυνση: MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, Εγνατίας 154 (εντός ΔΕΘ-Helexpo), 54636, Θεσσαλονίκη

 

Αν είστε εκπαιδευτικός και θέλετε να προγραμματίσουμε ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα, μπορείτε να μας επισκεφτείτε (κατόπιν συνεννόησης), να συζητήσουμε επί τόπου το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και τις ιδιαιτερότητες της ομάδας σας.

 

Αν θέλετε να πραγματοποιήσετε το δικό σας πρόγραμμα, θα πρέπει να κάνετε τηλεφωνική κράτηση του χώρου.

 

Σε κάθε περίπτωση ο/η συνοδός εκπαιδευτικός είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια των μελών της ομάδας ως προς την προσωπική τους ακεραιότητα και ως προς τη σχέση τους με την ασφάλεια των εκθεμάτων και την τήρηση των κανόνων συμπεριφοράς μέσα στον μουσειακό χώρο.

 

Το μουσείο δε δέχεται τάξεις ανηλίκων χωρίς τη συνοδεία των υπευθύνων εκπαιδευτικών σε όλη τη διάρκεια της επίσκεψης.

 

Παρακαλούμε ενημερώστε μας για περιπτώσεις που χρειάζεται να μεριμνήσουμε για κάτι συγκεκριμένο ως προς τη συμπερίληψη.