Τρυφερές μπαλάντες για ευαίσθητους βιομήχανους, το εργοστάσιο
Ξόνογλου Δημήτρης (1949)
2000 | 370 x 470 x 150 εκ
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης | Αγορές - Δωρεές
PD-0179/2005
Δωρεά του καλλιτέχνη
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ
Είδος έργου: Εγκατάσταση
Θέμα: Εγκατάσταση, Σύγχρονη τέχνη, Έργα τέχνης
Τεχνικές: Assemblage
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ
Ο Δημήτρης Ξόνογλου γεννήθηκε στην Πρώτη Σερρών το 1949. Σπούδασε στη Ρώμη, ζωγραφική και χαρακτική στην Accademia di Belle Arti της Ρώμης (1972-76) και κεραμική στη Scuola delle Arti Ornamentali di San Giacomo (1972-75). Δίδαξε στην Παιδαγωγική Ακαδημία του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και ως Επίκουρος Καθηγητής στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Α.Π.Θ. Από το 1982 πραγματοποίησε περισσότερες από είκοσι ατομικές εκθέσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Braunschweig, Σκόπια κ.ά. Έλαβε μέρος σε ομαδικές εκθέσεις εντός και εκτός Ελλάδας, ανάμεσά τους και η Biennale Νέων Καλλιτεχνών Ευρωπαϊκών Χωρών της Μεσογείου (Μασσαλία, 1985), τα Λ΄ Δημήτρια (Θεσσαλονίκη, 1995) η Athens by art (2004), η 16η Διεθνής Biennale Αθλητισμού στη Σύγχρονη Τέχνη (Θεσσαλονίκη, 2005) και ως εκπρόσωπος της Θεσσαλονίκης στην έκθεση Container '96 της Κοπεγχάγης Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης 1996. Η καλλιτεχνική του πρακτική περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής, κατασκευές από ποικίλα υλικά, εγκαταστάσεις και περιβάλλοντα. Στα πρώιμα έργα του προτιμά τα έντονα χρώματα και την εξπρεσιονιστική παραμόρφωση. Στις κατασκευές του χρησιμοποίησε καμένες σελίδες βιβλίων "ορθού λόγου" (φυσικής, μαθηματικών, μαρξιστικής φιλοσοφίας κ.ά.), κερί, αλεύρι κ.ά. και το αποτέλεσμα ήταν έργα με παράξενη υφή, έντονη μυρωδιά και απροσδόκητη όψη. Την πληρέστερη έκφραση των επιδιώξεών του αποτελούν οι εγκαταστάσεις και τα περιβάλλοντα, στα οποία προβάλλονται οι έννοιες του λόγου, της γνώσης, της τέχνης. Κοινός παρονομαστής στο σύνολο της δουλειάς του είναι η έντονη εννοιολογική και συμβολική φόρτιση.