Μελέτη κοστουμιού για τον βοεβόδα (Νο 11) για το θεατρικό έργο 'Stenka Razin' ("Στένκα Ράζιν") του V. Kamensky (Β. Καμένσκι). Σκηνοθσία του Βαλέρι Μπεμπούτοφ. Θέατρο της Επανάστασης, Μόσχα
Βιάλοφ Κονσταντίν (1900-1976)
1923-1924 | 26.7 x 17.8 εκ
Γκουάς, χρυσή μπογιά, ακουαρέλα και μολύβι σε χαρτί
Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης | Συλλογή Κωστάκη
CC-1043/K.Vialov-/817.79-349
Αγορά του Ελληνικού Κράτους από τους κληρονόμους της οικογένειας Κωστάκη
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ
Είδος έργου: Σχέδιο
Θέμα: Ρωσική Πρωτοπορία, Παραγωγισμός, Θέατρο, Κοστούμι, Μοντέρνα τέχνη
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ
Έγχρωμο γεωμετρικό σχέδιο κοστουμιού σε όρθιο ανδρικό μοντέλο με μούσι και ημίψηλο, που εμφανίζεται με ανοιχτό σε διάσταση το αριστερό χέρι. Το ένδυμα αποτελείται από γεωμετρικές, μεγάλες κατά βάση και μονοχρωματικές επιφάνειες (λευκές, μπλε-μοβ, μαύρες ή καφέ) ή μικρότερες πράσινες. Δεξιά και σε όλο το ύψος του ενιαίου, ανοιχτόχρωμου (υπόλευκου) φόντου διακρίνονται σποραδικά επιγραφές (“Πολεμικός Ηγέτης Αρ. 11”) και σημειώσεις. Μεταξύ 1923-1924 ο Vialov εργάστηκε ως σκηνογράφος στην παραγωγή του V. Kamensky: Stenka Razin) ενώ παράλληλα ασχολήθηκε με το σχεδιασμό βιβλίων και αφισών.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ
Ο Kονσταντίν Aλεξάντροβιτς Βιάλοφ (Μόσχα, 6 Απριλίου 1900 - Μόσχα 12 Ιουλίου 1976) σπούδασε στο Καλλιτεχνικό και Τεχνικό Ινστιτούτο Στρόγκανοφ (1914-1917) της Μόσχας, με ειδικότητα στον σχεδιασμό υφασμάτων. Συνέχισε τις σπουδές του στα Ελεύθερα Κρατικά Καλλιτεχνικά Εργαστήρια (ΣΒΟΜΑΣ) της Μόσχας (1918-1920) και αργότερα στα Ανώτερα Κρατικά Καλλιτεχνικά και Τεχνικά Εργαστήρια (ΒΧΟΥΤΕΜΑΣ) με δασκάλους τους Λεντούλοφ, Μοργκούνοφ και Καντίνσκι (1920-1924). Ήταν μέλος της ομάδας των «Συγκεκριμενιστών» (μαζί με τον Πιοτρ Βίλιαμς κ.ά.) στην Πρώτη Διαλογική Έκθεση των Ενώσεων Δραστικής Επαναστατικής Τέχνης (Μόσχα, 1924). Το 1925 έγινε μέλος της «Ένωσης Ζωγράφων του Καβαλέτου» και συμμετείχε στις εκθέσεις της (1925-1928). Εργάστηκε ως σκηνογράφος και συμμετείχε σε θεατρικές παραγωγές όπως αυτή του έργου Στένκα Ραζίν του Βασίλι Καμένσκι (1924). Σχεδίασε ακόμα αφίσες και βιβλία. Στα τέλη της δεκαετίας του 1920 ζωγράφισε τοπία και στις δεκαετίες 1930-1950 διακρίθηκε ως θαλασσογράφος.