Μενου

Κεφάλι άνδρα

Βιάλοφ Κονσταντίν (1900-1976)

1919 | 24.4 x 15.3 εκ

Μολύβι και κηρομπογιά σε χαρτί κολλημένο σε χαρτί


Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης | Συλλογή Κωστάκη

CC-1035/K.Vialov-/304.80-588

Αγορά του Ελληνικού Κράτους από τους κληρονόμους της οικογένειας Κωστάκη


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ

Είδος έργου: Σχέδιο

Θέμα: Ρωσική Πρωτοπορία, Μετα-Πρωτοπορία, Πορτραίτο, Άνδρας


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ

Παραστατική σύνθεση που απεικονίζει πορτραίτο αντρικής μορφής που κοιτά προς τα αριστερά της. Το κεφάλι αποδίδεται σε μπροστινή και ελαφρώς πλάγια όψη, με νατουραλιστική τεχνοτροπία και έντονη χρήση σκίασης. Στο κάτω μέρος της σύνθεσης περιγράφεται σχηματικά ο λαιμός και η γένεση των ώμων της μορφής. Η σύνθεση προβάλλεται σε ενιαίο, ουδέτερο φόντο, στο οποίο διακρίνονται αχνά ίχνη γραμμικής σκίασης. Κάτω δεξιά διακρίνεται η υπογραφή του καλλιτέχνη και αριστερά, αχνότερα, η χρονολογία “1919”.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ

Ο Kονσταντίν Aλεξάντροβιτς Βιάλοφ (Μόσχα, 6 Απριλίου 1900 - Μόσχα 12 Ιουλίου 1976) σπούδασε στο Καλλιτεχνικό και Τεχνικό Ινστιτούτο Στρόγκανοφ (1914-1917) της Μόσχας, με ειδικότητα στον σχεδιασμό υφασμάτων. Συνέχισε τις σπουδές του στα Ελεύθερα Κρατικά Καλλιτεχνικά Εργαστήρια (ΣΒΟΜΑΣ) της Μόσχας (1918-1920) και αργότερα στα Ανώτερα Κρατικά Καλλιτεχνικά και Τεχνικά Εργαστήρια (ΒΧΟΥΤΕΜΑΣ) με δασκάλους τους Λεντούλοφ, Μοργκούνοφ και Καντίνσκι (1920-1924). Ήταν μέλος της ομάδας των «Συγκεκριμενιστών» (μαζί με τον Πιοτρ Βίλιαμς κ.ά.) στην Πρώτη Διαλογική Έκθεση των Ενώσεων Δραστικής Επαναστατικής Τέχνης (Μόσχα, 1924). Το 1925 έγινε μέλος της «Ένωσης Ζωγράφων του Καβαλέτου» και συμμετείχε στις εκθέσεις της (1925-1928). Εργάστηκε ως σκηνογράφος και συμμετείχε σε θεατρικές παραγωγές όπως αυτή του έργου Στένκα Ραζίν του Βασίλι Καμένσκι (1924). Σχεδίασε ακόμα αφίσες και βιβλία. Στα τέλη της δεκαετίας του 1920 ζωγράφισε τοπία και στις δεκαετίες 1930-1950 διακρίθηκε ως θαλασσογράφος.