Μενου

Μελέτη σκηνικού για θεατρική παράσταση

Βιάλοφ Κονσταντίν (1900-1976)

1923 | 25.6 x 16.1 εκ

Ακουαρέλα και γκουάς σε χαρτί


Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης | Συλλογή Κωστάκη

MMA.CC.640

Αγορά του Ελληνικού Κράτους από τους κληρονόμους της οικογένειας Κωστάκη


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ

Είδος έργου: Σχέδιο

Θέμα: Ρωσική Πρωτοπορία, Παραγωγισμός, Θέατρο, Μοντέρνα τέχνη


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ

Έγχρωμη γεωμετρική σύνθεση εγγεγραμμένη σε ορθογώνιο πλαίσιο, η οποία δομείται με βάση δύο μεγάλες ομάδες μονοχρωματικών και αλληλοκαλυπτόμενων εν μέρει ή εφαπτόμενων τετράπλευρων και τριγωνικών επιφανειών σε διαγώνια διεύθυνση που συναντώνται στο μέσον και αριστερό άκρο της ζωγραφικής επιφάνειας σχηματίζοντας γωνία (ψαλιδωτό άνοιγμα). Επίσης κυριαρχεί έντονη καμπύλη γραμμή, που καταλαμβάνει το κέντρο και το αριστερό και κάτω τμήμα της σύνθεσης. Ευθύγραμμα, καμπύλα και τεθλασμένα μοτίβα που σχηματίζουν επιμέρους τετράπλευρες, ακανόνιστες, ημικυκλικές ή τριγωνικές επιφάνειες, σε αχνή απόδοση εν είδη χαράξεων, συμπληρώνουν τη σύνθεση. Μεταξύ 1923-1924 ο Vialov εργάστηκε ως σκηνογράφος στην παραγωγή του V. Kamensky: Stenka Razin, ενώ παράλληλα ασχολήθηκε με το σχεδιασμό βιβλίων και αφισών.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ

Ο Kονσταντίν Aλεξάντροβιτς Βιάλοφ (Μόσχα, 6 Απριλίου 1900 - Μόσχα 12 Ιουλίου 1976) σπούδασε στο Καλλιτεχνικό και Τεχνικό Ινστιτούτο Στρόγκανοφ (1914-1917) της Μόσχας, με ειδικότητα στον σχεδιασμό υφασμάτων. Συνέχισε τις σπουδές του στα Ελεύθερα Κρατικά Καλλιτεχνικά Εργαστήρια (ΣΒΟΜΑΣ) της Μόσχας (1918-1920) και αργότερα στα Ανώτερα Κρατικά Καλλιτεχνικά και Τεχνικά Εργαστήρια (ΒΧΟΥΤΕΜΑΣ) με δασκάλους τους Λεντούλοφ, Μοργκούνοφ και Καντίνσκι (1920-1924). Ήταν μέλος της ομάδας των «Συγκεκριμενιστών» (μαζί με τον Πιοτρ Βίλιαμς κ.ά.) στην Πρώτη Διαλογική Έκθεση των Ενώσεων Δραστικής Επαναστατικής Τέχνης (Μόσχα, 1924). Το 1925 έγινε μέλος της «Ένωσης Ζωγράφων του Καβαλέτου» και συμμετείχε στις εκθέσεις της (1925-1928). Εργάστηκε ως σκηνογράφος και συμμετείχε σε θεατρικές παραγωγές όπως αυτή του έργου Στένκα Ραζίν του Βασίλι Καμένσκι (1924). Σχεδίασε ακόμα αφίσες και βιβλία. Στα τέλη της δεκαετίας του 1920 ζωγράφισε τοπία και στις δεκαετίες 1930-1950 διακρίθηκε ως θαλασσογράφος.