Χωρίς τίτλο
Γκουρό Έλενα (1887-1913)
1908 - 1910 | 23.9 x 16.5 εκ
Μελάνι σε χαρτί
Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης | Συλλογή Κωστάκη
MMA.CC.100
Αγορά του Ελληνικού Κράτους από τους κληρονόμους της οικογένειας Κωστάκη
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ
Είδος έργου: Σχέδιο
Θέμα: Ρωσική Πρωτοπορία, Συμβολισμός, Οργανική Παιδεία, Μοντέρνα τέχνη
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ
Η Γκουρό ξεκίνησε με ρεαλιστικά σχέδια για να στραφεί στη συνέχεια στον Ιμπρεσιονισμό. Η Γκουρό αυτοσχεδίαζε με τα πινέλα της προσπαθώντας να αιχμαλωτίσει τη φύση και τους οργανισμούς της. Χρησιμοποιούσε μελάνια διαφόρων χρωμάτων με έναν απόλυτα ελεύθερο τρόπο, όπως θα τα χρησιμοπούσαν τα παιδιά λαο αυτός ο ζωντανός τρόπος έκφρασης με απλά, σχεδόν πρωτόγονα χαρακτηριστικά προοιωνίζει, κατά τον Marcade, τους Αμερικανούς εξπρεσιονιστές, ιδιαιτέρως τον Barnett Newman. Η Γκουρό προχωρά πέρα από τον Ιμπρεσιονισμό και προσπαθεί να κατανοήσει τους οργανικούς νόμους της φύσης και στη συνέχεια να τους αποδώσει με τα πινέλα της.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ
Η Έλενα Γκουρό γεννήθηκε στην Πετρούπολη, 10 Ιανουαρίου 1877. Πέθανε στο Ουσίκιρκο της Φινλανδίας, 6 Μαΐου 1913 από λευχαιμία. Σπούδασε στην Σχολή της Εταιρείας για την Προώθηση των Τεχνών (1890- 1893). Μαθήτευσε στο εργαστήριο του Γιάν Τσιονγκλίσκι (1903- 1905), όπου γνώρισε τον Μιχαήλ Ματιούσιν. Παρακολούθησε μαθήματα στη Σχολή Καλών Τεχνών της Ζβάντσεβα στην Πετρούπολη (1905- 1906). Επαγγελματίας συγγραφέας και ζωγράφος δημοσίευσε το πρώτο της διήγημα “Νωρίς την Άνοιξη” στην Ανθολογία νέων συγγραφέων το 1905. Το πρώτο της βιβλίο “Λατέρνα” εκδόθηκε το 1909. Το 1912 εκδόθηκε το “Φθινοπωρινό όνειρο” και το 1914 , μετά το θάνατο της, το “Ιπτάμενα καμηλάκια”. Έλαβε μέρος στην έκθεση σύγχρονων καλλιτεχνικών τάσεων, στην Πετρούπολη το 1908 και προσχώρησε στην “Ένωση Νεολαίας”, η οποία διοργάνωσε μεταθανάτια έκθεση της στην Πετρούπολη το 1913- 1914.