Μενου

Τα βράχια

Δημακοπούλου Τζούλια (1932-2024)

Μεταπολίτευση (1974-σήμερα) | 100 x 135 εκ

Ακρυλικό σε καμβά


Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

MCA.MMCA.C443

Δωρεά της καλλιτέχνιδας


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ

Είδος έργου: Έργο ζωγραφικής

Θέμα: Τοπιογραφία, Τοπίο, Σύγχρονη τέχνη


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ

Τα έργα της Τζούλιας Δημακοπούλου της συλλογής του MOMus-Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, κατεξοχήν τοπιογραφίες, αποτελούν βιωματικές εικόνες της καλλιτέχνιδας, δουλεμένες στο εργαστήριο. Έχοντας προηγηθεί η άμεση οπτική και συγκινησιακή επαφή με το θέμα και η καταγραφή αυτής της εμπειρίας στη μνήμη, η καλλιτέχνιδα ανακαλεί αυτές τις εικόνες για να δημιουργήσει ένα εικαστικό γεγονός, μέσα από το οποίο αντανακλώνται κάθε φορά η ψυχική της διάθεση, ενώ το φως και το χρώμα παίζουν ρόλο στην τεχνοτροπική και αισθητική οργάνωση της εικόνας.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ

Η Τζούλια Δημακοπούλου γεννήθηκε το 1932 στην Πάτρα. Αρχικά σπούδασε αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων στο πλευρό του Ιταλού αρχιτέκτονα Carlo Scarpa στη Βενετία (1954-1957) και στη συνέχεια πραγματοποίησε σπουδές ζωγραφικής και Ιστορίας της τέχνης στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Βενετίας. Το 1959 ίδρυσε την «Αίθουσα Τέχνης Νέες Μορφές», μαζί με τον Ανδρέα και τη Διονυσία Προκοπίου. Μέχρι το 2009, οπότε και η Αίθουσα Τέχνης τερμάτισε τη λειτουργία της, ασχολήθηκε με τη διεύθυνση του χώρου, αναπτύσσοντας ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων στο χώρο των εικαστικών τεχνών. Την περίοδο της δικτατορίας, καθώς η κίνηση των εικαστικών τεχνών είχε μειωθεί ως μια αντίδραση των καλλιτεχνών στο χουντικό καθεστώς, ασχολήθηκε ως σύμβουλος διακόσμησης και αρχιτεκτονικής εσωτερικών χώρων. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Πανελληνίου Συνδέσμου Αιθουσών Τέχνης και πρώτη πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου έως το 2005 και επί των ημερών της (1993) καθιερώθηκε η ετήσια συνάντηση σύγχρονης τέχνης Art Athina. Το 2009 πρωτοστάτησε στην ίδρυση του Ινστιτούτου Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης-iset, ενός φορέα που έχει ως πρωτεύοντα ρόλο την καταγραφή των εικαστικών δρώμενων στην Ελλάδα από το 1945 έως σήμερα, ο οποίος το 2021 δωρήθηκε στην Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου. Παράλληλα με την επαγγελματική της ιδιότητα ως ιδιοκτήτρια και διευθύντρια της γκαλερί, ασχολήθηκε και με τη ζωγραφική, περισσότερο μετά τη δεκαετία του 1970, χωρίς ωστόσο να εκθέτει τα έργα της. Πρωτοπαρουσίασε τα έργα της το 1999 σε μια λιτή ατομική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Νέες Μορφές, στο πλαίσιο εορτασμού των 40 χρόνων λειτουργίας της και το 2017 στην ατομική έκθεση «Μνήμες» στο Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης.