Pochoir (Χνάρι)
Κουλεντιανός Κώστας (1918-1995)
1972 | 75 x 56 εκ
Λιθογραφία
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης | Συλλογή Αλέξανδρου και Δωροθέας Ξύδη
MCA.MMCA.C356
Δωρεά Αλέξανδρου και Δωροθέας Ξύδη
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ
Είδος έργου: Έργο χαρακτικής
Θέμα: Αφηρημένη σύνθεση, Αφαίρεση, Σύγχρονη τέχνη
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ
Ο Κουλεντιανός, εκτός από τη γλυπτική, ασχολήθηκε με κολάζ, χαρακτικά, ανάγλυφες συνθέσεις και ταπισερί. Παραδείγματα από αυτό το κομμάτι της δουλειάς του καλλιτέχνη βρίσκονται και στη συλλογή του MOMus-Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Στα έργα αυτά αντανακλώνται συχνά οι πλαστικές αναζητήσεις του στη γλυπτική: τα γεωμετρικά σχήματα και οι φόρμες οργανώνουν τις συνθέσεις του, ενώ η αυστηρότητα και η λιτότητα των χρωμάτων (άσπρο, μαύρο, ώχρες) είναι αυτό που τα χαρακτηρίζει. Η ανθρώπινη μορφή, συνήθως ξαπλωμένη ή καθισμένη γυναικεία είναι αυτή που συναντάται πιο συχνά στα σχέδια του, την οποία σχηματοποιεί με καμπύλες κυρίως φόρμες δίνοντας έμφαση στην κίνηση.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ
Ο Κώστα Κουλεντιανός γεννήθηκε το 1918 στην Αθήνα. Την περίοδο 1936-1939 σπούδασε γλυπτική στην Α.Σ.Κ.Τ. και το 1945 μετέβη με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης στο Παρίσι για να σπουδάσει στην Académie de la Grande Chaumière. Η εγκατάστασή του στο Παρίσι σηματοδότησε τη γνωριμία του με τον γλύπτη H. Laurens και τη σταδιακή απομάκρυνσή του από τις ακαδημαϊκές φόρμες, καθώς πέρασε σε μεγαλύτερη σχηματοποίηση των μορφών, τις οποίες εμπλούτισε με μεγάλα ανοίγματα, δίνοντας έμφαση στη σχέση του κενού με το πλήρες. Κύριο θέμα του έργου του αποτέλεσε η ανθρώπινη μορφή, κυρίως η γυναικεία. Σταδιακά κινήθηκε σ' ένα πλαίσιο όλο και πιο αφαιρετικό, δίνοντας βάρος σε γεωμετρικές δομές, που ισορροπούν και μεταδίδουν την αίσθηση της κίνησης. Πραγματοποίησε περισσότερες από τριάντα εκθέσεις σε αίθουσες τέχνης σε όλο τον κόσμο και συμμετείχε σε σημαντικές ομαδικές εκθέσεις και διεθνείς διοργανώσεις, εκπροσώπησε την Ελλάδα στις Biennale της Αμβέρσα (1953), του Σάο Πάουλο (1955), της Βενετίας (1964), του Σαντιάγκο (1993) κ.α. Πέθανε το 1995 στην Arles.