Λόγος
Ξόνογλου Δημήτρης (1949)
2016 | 220 x 136 εκ
Μεικτή τεχνική σε ξύλο, καμένες σελίδες βιβλίων, φυσικό κερί, φύλλο χρυσού
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
MCA.MMCA.C282
Δωρεά Ελισάβετ Σταλέντζα
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ
Είδος έργου: Έργο τέχνης μεικτής τεχνικής
Θέμα: Σύνθεση, Σύγχρονη τέχνη, Αφαίρεση, Έργα τέχνης
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ
Το έργο «Λόγος» του Δημήτρη Ξόνογλου ανήκει σε μια ευρύτερη ενότητα έργων του καλλιτέχνη, η οποία κινείται σε εννοιολογικό πλαίσιο και πραγματεύεται ζητήματα όπως αυτά της γνώσης, της καταστροφής, της αναγέννησης και της δημιουργίας. Βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί το στοιχείο της φωτιάς καθώς δημιουργεί συνθέσεις, οι οποίες αποτελούνται από καμένες σελίδες βιβλίων, τις οποίες οργανώνει συχνά με γεωμετρική αντίληψη και στις οποίες επεμβαίνει με λαμπερά χρώματα, καθώς και με υλικά όπως το φυσικό κερί.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ
Ο Δημήτρης Ξόνογλου γεννήθηκε στην Πρώτη Σερρών το 1949. Σπούδασε στη Ρώμη, ζωγραφική και χαρακτική στην Accademia di Belle Arti της Ρώμης (1972-76) και κεραμική στη Scuola delle Arti Ornamentali di San Giacomo (1972-75). Δίδαξε στην Παιδαγωγική Ακαδημία του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και ως Επίκουρος Καθηγητής στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Α.Π.Θ. Από το 1982 πραγματοποίησε περισσότερες από είκοσι ατομικές εκθέσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Braunschweig, Σκόπια κ.ά. Έλαβε μέρος σε ομαδικές εκθέσεις εντός και εκτός Ελλάδας, ανάμεσά τους και η Biennale Νέων Καλλιτεχνών Ευρωπαϊκών Χωρών της Μεσογείου (Μασσαλία, 1985), τα Λ΄ Δημήτρια (Θεσσαλονίκη, 1995) η Athens by art (2004), η 16η Διεθνής Biennale Αθλητισμού στη Σύγχρονη Τέχνη (Θεσσαλονίκη, 2005) και ως εκπρόσωπος της Θεσσαλονίκης στην έκθεση Container '96 της Κοπεγχάγης Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης 1996. Η καλλιτεχνική του πρακτική περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής, κατασκευές από ποικίλα υλικά, εγκαταστάσεις και περιβάλλοντα. Στα πρώιμα έργα του προτιμά τα έντονα χρώματα και την εξπρεσιονιστική παραμόρφωση. Στις κατασκευές του χρησιμοποίησε καμένες σελίδες βιβλίων "ορθού λόγου" (φυσικής, μαθηματικών, μαρξιστικής φιλοσοφίας κ.ά.), κερί, αλεύρι κ.ά. και το αποτέλεσμα ήταν έργα με παράξενη υφή, έντονη μυρωδιά και απροσδόκητη όψη. Την πληρέστερη έκφραση των επιδιώξεών του αποτελούν οι εγκαταστάσεις και τα περιβάλλοντα, στα οποία προβάλλονται οι έννοιες του λόγου, της γνώσης, της τέχνης. Κοινός παρονομαστής στο σύνολο της δουλειάς του είναι η έντονη εννοιολογική και συμβολική φόρτιση.