Mother, Father
Προδρομίδης Άρης (1947)
2003 | 119.5 x 83 εκ
Φωτογραφία, νέον (δίπτυχο)
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
MCA.MMCA.C218
Δωρεά του καλλιτέχνη
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ
Είδος έργου: Φωτογραφία
Θέμα: Πορτραίτο, Σύγχρονη τέχνη
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ
Στη φωτογραφική σύνθεση «Mother, Father» ο Προδρομίδης συνδυάζει τις επεξεργασμένες φωτογραφίες της μητέρας και του πατέρα με τη χρήση νέον. Όπως και σε άλλα συνθέσεις αφορμάται από αυτοβιογραφικά στοιχεία και μνήμες, τα οποία ενισχύουν τη συγκινησιακή φόρτιση που εκπέμπουν τα έργα του, ενώ ταυτόχρονα επιχειρεί να συγκεράσει το παλιό με το νέο, τις παλαιές φωτογραφίες με τη χρήση νέον.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ
Ο Άρης Προδρομίδης γεννήθηκε το 1947 στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε εικαστικά, αρχιτεκτονική και ιστορία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου στο Πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας και στην Accademia di Belle Arti (έως το 1976). Από το 1980 και έως τη συνταξιοδότησή τους δίδαξε Εικαστικές Εφαρμογές στην Αρχιτεκτονική στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ο Προδρομίδης δημιουργεί έργα, τα οποία συνδυάζουν δράσεις, εγκαταστάσεις, video art, κατασκευές, φωτογραφία, τα οποία στηρίζονται σε αρχές της γεωμετρίας και σε αρχιτεκτονική αντίληψη του χώρου, επιχειρώντας να προσφέρουν στον θεατή εικαστικές εμπειρίες που απευθύνονται στο σύνολο των αισθήσεών του. Κοινός παρονομαστής στην πλειοψηφία των έργων του είναι η σύζευξη του τεχνολογικά προηγμένου με το πρωτόγονο, του σύγχρονου με το παλιό, ενώ ιδιαίτερη προσοχή αποδίδει στον φωτισμό κάθε έργου και στην προσθήκη ήχου. Με χρονική αφετηρία το 1969 πραγματοποίησε μια σειρά ατομικών εκθέσεων σε Φλωρεντία, Στρασβούργο, Θεσσαλονίκη, Αθήνα κ.ά. και το 2003 οργανώθηκε αναδρομική του έκθεση με τίτλο Ξανακοιτώντας το Έργο 1967-2003, στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο της Θεσσαλονίκης. Παράλληλα συμμετείχε και σε διεθνείς διοργανώσεις όπως οι Μπιενάλε της Σόφιας (1981), του Παρισιού (1982), της Λιουμπλιάνα (Γιουγκοσλαβία,1983), της Pontevedra (Ισπανία, 1984), της Βαρκελώνης (1990), καθώς και στα Ευρωπάλια (Βέλγιο, 1982) και στην έκθεση"Insite" (στο πλαίσιο της Documenta 10, 1997, Κάσσελ, Γερμανία).