Δάσος
Παύλος (Διονυσόπουλος) (1930-2019)
1983 | 200 x 300 εκ
Ατσαλόσυρμα, πλεξιγκλάς
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης | Συλλογή Αλέξανδρου Ιόλα
MCA.MMCA.C690
Δωρεά Αλέξανδρου Ιόλα
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ
Είδος έργου: Κατασκευή
Θέμα: Τοπιογραφία, Φύση, Δέντρα, Σύνθεση, Σύγχρονη τέχνη
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ
Τη δεκαετία του 1980 ο Παύλος πειραματίζεται με νέους τρόπους επεξεργασίας και χρήσης του χαρτιού της αφίσας και δίπλα στα γνωστά του θέματα εμφανίζονται και νέα όπως οι ολάνθιστοι αγροί και οι θάλασσες. Στο «Δάσος», προσφιλές του θέμα, επανέρχεται με ευρηματικότητα κατορθώνοντας να υπερβεί τη μονοτονία της επανάληψης. Παρατάσσει επάλληλους κορμούς για να συνθέσει μια συστάδα δέντρων, τους οποίους «ντύνει» με ατσαλόσυρμα και μεταλλικές ίνες.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ
Ο Παύλος (Διονυσόπουλος) (Pavlos) γεννήθηκε το 1930 στα Φιλιατρά Μεσσηνίας. Την περίοδο 1949-1953 σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας στο εργαστήριο του Γ. Μόραλη. Με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης μετέβη το 1954 στο Παρίσι, όπου παρακολούθησε μαθήματα στην Académie de la Grande Chaumiere. Το 1955 επέστρεψε στην Αθήνα και εργάστηκε για το θέατρο και τη διαφήμιση μέχρι το 1958, οπότε και επιστρέφει στο Παρίσι με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. και εγκαθίσταται μόνιμα. Εκεί γνωρίζει τον P. Restany και την ομάδα των «Νέων Ρεαλιστών», οι οποίοι επηρεάζουν καταλυτικά την εξέλιξη του έργου του. Βασικό υλικό της δουλειάς του είναι οι τυπωμένες αφίσες, τις οποίες χρησιμοποιεί κόβοντας τες μηχανικά σε λωρίδες. Τις συνθέτει εφαρμόζοντας κατακόρυφες πυκνές επαλληλίες και φιλοτεχνεί στην αρχή αφηρημένες συνθέσεις και στη συνέχεια παραστατικές εικόνες, αντικείμενα με τρεις διαστάσεις, λουλούδια και δέντρα, ενώ καταλήγει να σχηματίσει περιβάλλονται και εγκαταστάσεις στο χώρο. Ενίοτε χρησιμοποίησε και άλλα υλικά, όπως σύρμα κουζίνας και κορδέλες. Παρουσίασε το έργο του σε μερικούς από τους σημαντικότερους χώρους τέχνης του Παρισιού, των Βρυξελλών, τις Kunstverein του Αμβούργου και της Κολωνίας, το Museum Folkwang στο Essen κ.α. Το έργο του «Ποδοσφαιριστές έχει τοποθετηθεί στο Σταθμό της Ομόνοιας του αθηναϊκού Μετρό. Εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Μπιενάλε της Bενετίας το 1980 και συμμετείχε στα Ευρωπάλια (Βέλγιο, 1982), ενώ συμμετείχε σε σημαντικές διοργανώσεις που πρόβαλλαν την ελληνική πρωτοποριακή τέχνη στο εξωτερικό, όπως η Avantgarde Griechenland (1968, Βερολίνο) και η Eight Artists, Eight Attitudes, Eight Greeks (1975, ICA, Λονδίνο). Το 1997 διοργανώθηκε μεγάλη αναδρομική του έκθεση στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη. Πέθανε το 2019.