Πίσω από το Δημαρχείο, 1968
Σούλας Δημήτρης (1938)
1968
Αρχειακή εκτύπωση inkjet
Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης | Αρχείο Δημήτρη Σούλα
TMP211.SOU71.PRI131
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ
Είδος έργου: Φωτογραφία
Θέμα: Στιγμιότυπο
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ
"Ο Δημήτρης Σούλας (Θεσσαλονίκη, 1938) σπούδασε οικονομικά στο Μόναχο όπου παρακολούθησε και μαθήματα της Σχολής της Φρανκφούρτης. Το 1959 επισκέφθηκε στο Αμβούργο την έκθεση «The Family of Man» η οποία τον επηρέασε και ξεκίνησε να φωτογραφίζει ερασιτεχνικά. Το 1964 προσελήφθη από μια αμερικανική πολυεθνική εταιρεία με έδρα το Μόναχο, εργασία από την οποία απολύθηκε το 1967 εξαιτίας της αντιδικτατορικής του δράσης. Ξεκίνησε να δουλεύει ως ελεύθερος φωτορεπόρτερ και σύντομα συνεργάστηκε με το Associated Press και αργότερα με το πρακτορείο Magnum. Με την πτώση της Δικτατορίας το 1974, διακόπτει την πορεία του ως φωτορεπόρτερ και στρέφεται σε επιχειρηματικές δραστηριότητες. Το 2004, δωρίζει το αρχείο του στο φωτογραφικό τμήμα του Δημοτικού Μουσείου του Μονάχου το οποίο το 2008 οργάνωσε σε συνεργασία με το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης περιοδεύουσα έκθεση με τίτλο Στιγμιότυπα. Φωτογραφίες του Δημήτρη Σούλα 1967-1974. Οι φωτογραφίες του Σούλα περιλαμβάνουν τόσο επαγγελματικές αναθέσεις, καλύπτοντας κάθε είδος ρεπορτάζ, όσο και προσωπικό έργο. Παράλληλα στρέφει τον φακό του στους ξένους εργάτες, την οργισμένη γενιά του ΄68 και τη δυναμική παρουσία της στους δρόμους του Μονάχου, την κοινωνία της αφθονίας, την Τρίτη ηλικία, τους ανθρώπους του περιθωρίου και των κοινωνικών μειοψηφιών, ενώ ταυτόχρονα κινείται στα σαλόνια των δεξιώσεων και των επιδείξεων μόδας. Οι υπαίθριες εκδηλώσεις συνιστούν ένα προσφιλές θέμα για τον Δημήτρη Σούλα ο οποίος αρέσκεται στο να αποτυπώνει το εορταστικό κλίμα της κάθε περίστασης όπως διαμορφώνεται από τη συμμετοχή των παρευρισκόμενων στα συμβάντα. Στη συγκεκριμένη εικόνα αποτυπώνεται στιγμιότυπο από μια εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το 1968 στην περιοχή του Δημαρχείου του Μονάχου. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκονται δύο μικρά παιδιά, ένα αγόρι και ένα κορίτσι, ντυμένα και τα δύο με ανδρικές βαυαρικές φορεσιές πιθανώς στο πλαίσιο κάποιας εθνικής γιορτής. Τριγύρω τους πλήθος ανδρών με στολές που παίζουν πνευστά μουσικά όργανα δίνουν τον παλμό σηματοδοτώντας τον επίσημο, πανηγυρικό χαρακτήρα της συγκυρίας. "