Μενου

Bayerstrasse, 1970

Σούλας Δημήτρης (1938)

1970

Αρχειακή εκτύπωση inkjet


Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης | Αρχείο Δημήτρη Σούλα

TMP204.SOU64.PRI124


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ

Είδος έργου: Φωτογραφία

Θέμα: Στιγμιότυπο


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ

Ο Δημήτρης Σούλας (Thessaloniki, 1938) σπούδασε οικονομικά στο Μόναχο όπου παρακολούθησε και μαθήματα της Σχολής της Φρανκφούρτης. Το 1959 επισκέφθηκε στο Αμβούργο την έκθεση «The Family of Man» η οποία τον επηρέασε και ξεκίνησε να φωτογραφίζει ερασιτεχνικά. Το 1964 προσελήφθη από μια αμερικανική πολυεθνική εταιρεία με έδρα το Μόναχο, εργασία από την οποία απολύθηκε το 1967 εξαιτίας της αντιδικτατορικής του δράσης. Ξεκίνησε να δουλεύει ως ελεύθερος φωτορεπόρτερ και σύντομα συνεργάστηκε με το Associated Press και αργότερα με το πρακτορείο Magnum. Με την πτώση της Δικτατορίας το 1974, διακόπτει την πορεία του ως φωτορεπόρτερ και στρέφεται σε επιχειρηματικές δραστηριότητες. Το 2004, δωρίζει το αρχείο του στο φωτογραφικό τμήμα του Δημοτικού Μουσείου του Μονάχου το οποίο το 2008 οργάνωσε σε συνεργασία με το Μουσείο Φωτογραφίας Thessalonikiς περιοδεύουσα έκθεση με τίτλο Στιγμιότυπα. Φωτογραφίες του Δημήτρη Σούλα 1967-1974. Οι φωτογραφίες του Σούλα περιλαμβάνουν τόσο επαγγελματικές αναθέσεις, καλύπτοντας κάθε είδος ρεπορτάζ, όσο και προσωπικό έργο. Παράλληλα στρέφει τον φακό του στους ξένους εργάτες, την οργισμένη γενιά του ΄68 και τη δυναμική παρουσία της στους δρόμους του Μονάχου, την κοινωνία της αφθονίας, την Τρίτη ηλικία, τους ανθρώπους του περιθωρίου και των κοινωνικών μειοψηφιών, ενώ ταυτόχρονα κινείται στα σαλόνια των δεξιώσεων και των επιδείξεων μόδας. Δεινός καταγραφέας της πραγματικότητας του δρόμου, ο φωτορεπόρτερ Δημήτρης Σούλας στρέφει τον φακό του τόσο σε αξιοσημείωτες όσο και σε λιγότερο σημαντικές εκδηλώσεις της ζωής σκιαγραφώντας το πορτραίτο της κοινωνίας του Μονάχου. Η συγκεκριμένη λήψη πραγματοποιήθηκε το 1970 και εικονίζει ένα στιγμιότυπο που λαμβάνει χώρα στην οδό Bayerstrasse. Ο φωτογράφος αποτυπώνει μια ηλικιωμένη γυναίκα, ντυμένη με εμπριμέ φόρεμα και καπέλο, να βαδίζει κρατώντας μπαστούνι μπροστά από βιτρίνα καταστήματος ενδυμάτων ενόσω παρατηρεί τα προϊόντα έχοντας πλάτη στο φακό. Ο φωτογράφος δεν επικεντρώνεται στο πρόσωπο όσο στη φιγούρα και το στυλ της εικονιζόμενης γυναίκας όπως αυτό εκφράζεται μέσα από τις επιμελημένες ενδυματολογικές της επιλογές.