Μενου

Το ρολόι του Δημαρχείου, 1972

1972

Αρχειακή εκτύπωση inkjet


Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης | Αρχείο Δημήτρη Σούλα

TMP177.SOU37.PRI97


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ

Είδος έργου: Φωτογραφία

Θέμα: Στιγμιότυπο


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ

Ο Δημήτρης Σούλας (Thessaloniki, 1938) σπούδασε οικονομικά στο Μόναχο όπου παρακολούθησε και μαθήματα της Σχολής της Φρανκφούρτης. Το 1959 επισκέφθηκε στο Αμβούργο την έκθεση «The Family of Man» η οποία τον επηρέασε και ξεκίνησε να φωτογραφίζει ερασιτεχνικά. Το 1964 προσελήφθη από μια αμερικανική πολυεθνική εταιρεία με έδρα το Μόναχο, εργασία από την οποία απολύθηκε το 1967 εξαιτίας της αντιδικτατορικής του δράσης. Ξεκίνησε να δουλεύει ως ελεύθερος φωτορεπόρτερ και σύντομα συνεργάστηκε με το Associated Press και αργότερα με το πρακτορείο Magnum. Με την πτώση της Δικτατορίας το 1974, διακόπτει την πορεία του ως φωτορεπόρτερ και στρέφεται σε επιχειρηματικές δραστηριότητες. Το 2004, δωρίζει το αρχείο του στο φωτογραφικό τμήμα του Δημοτικού Μουσείου του Μονάχου το οποίο το 2008 οργάνωσε σε συνεργασία με το Μουσείο Φωτογραφίας Thessalonikiς περιοδεύουσα έκθεση με τίτλο Στιγμιότυπα. Φωτογραφίες του Δημήτρη Σούλα 1967-1974. Οι φωτογραφίες του Σούλα περιλαμβάνουν τόσο επαγγελματικές αναθέσεις, καλύπτοντας κάθε είδος ρεπορτάζ, όσο και προσωπικό έργο. Παράλληλα στρέφει τον φακό του στους ξένους εργάτες, την οργισμένη γενιά του ΄68 και τη δυναμική παρουσία της στους δρόμους του Μονάχου, την κοινωνία της αφθονίας, την Τρίτη ηλικία, τους ανθρώπους του περιθωρίου και των κοινωνικών μειοψηφιών, ενώ ταυτόχρονα κινείται στα σαλόνια των δεξιώσεων και των επιδείξεων μόδας. Η φωτογραφία αποτυπώνει μια άποψη της πόλης του Μονάχου και συγκεκριμένα την κεντρική πλατεία Marienplatz όπως αυτή φαίνεται από το Νέο Δημαρχείο και συγκεκριμένα από έναν από τους ορόφους του εμβληματικού ρολογιού Glockenspiel που καλύπτει τμήμα του κτιρίου. Σε πρώτο πλάνο απαθανατίζεται η παρουσία ενός άνδρα τη στιγμή που ακουμπά μία από τις ολόγλυφες, πολύχρωμες φιγούρες που κοσμούν το ρολόι και «ζωντανεύουν» καθημερινά μπροστά στα μάτια των περαστικών κινούμενες σε δύο ζώνες. Οι φιγούρες της φωτογραφίας βρίσκονται στο κάτω τμήμα του ρολογιού και κινούμενες περιστροφικά, αναπαριστούν τον χαρούμενο χορό των βαρελοποιών ενώ η άνω ζώνη αφηγείται την ιστορία του γάμου του τοπικού δούκα Wilhelm V.