Μενου

Πανηγύρι, Κατερίνη, 1967

Στυλιανού Γιάννης (1941-1996)

1967

Ασπρόμαυρο Αρνητικό


Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης | Αρχείο Γιάννη Στυλιανού

TMP599.STY71.NEG307

Δωρεά οικογένειας Γ. Στυλιανού


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ

Είδος έργου: Φωτογραφία

Θέμα: Στιγμιότυπο από πανηγύρι στην επαρχία


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ

Σε μια φωτογραφία από πανηγύρι της Κατερίνης, ο Στυλιανού εντοπίζει μικρές σκηνές καθημερινότητας: αυτοσχέδιοι πάγκοι και κιόσκια στημένα με ανθρώπους διαφόρων ηλικιών και διαφορετικών κοινωνικών στρωμάτων να περιφέρονται γύρω και ανάμεσά τους. Η σκηνή φανερώνει ανάγλυφα το λαϊκό χαρακτήρα της εκδήλωσης, που αποτελούσε πόλο έλξης στην τοπική κοινωνία, για απλό περίπατο, ψυχαγωγία όσο και αγορά τοπικών προϊόντων, ζωογονώντας την ελληνική ύπαιθρο, συμβάλλοντας στην κοινωνικοποίηση των κατοίκων. Στο στιγμιοτυπικό κομμάτι της εικόνας, ο φακός εντοπίζει δυο αγόρια που μοιάζουν να μαλώνουν, καθώς δυο νεαρές κυρίες ντυμένες σύμφωνα με τη μόδα της εποχής, στρέφουν το κεφάλι για να αντιληφθούν τι συμβαίνει. Η φωτογραφία εικονίζει ένα περιστατικό της καθημερινότητας και την ανώνυμη ανταλλαγή στο δημόσιο χώρο.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ

Ο Γιάννης Στυλιανού (1941-1996) γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου σπούδασε νομικά, πριν ασχοληθεί με την οικογενειακή βιομηχανία κατασκευής υποδημάτων. Ασχολήθηκε με τη φωτογραφία το διάστημα 1965-1969, κατά βάση ως αυτοδίδακτος. Μεγάλο μέρος του έργου του αφορά στη Θεσσαλονίκη, με ενότητες όπως τα Ναυπηγεία, η Λαϊκή, η Διεθνής Έκθεση, η Παρέλαση και άλλες. Φωτογράφισε ακόμη στην ελληνική ύπαιθρο, ενώ ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τη φωτογραφία δρόμου. Το έργο του, παρότι όχι ιδιαίτερα εκτεταμένο λόγω της βραχείας ενασχόλησής του με το μέσο της φωτογραφίας, αποτέλεσε ένα συνδετικό και εννοιακό κρίκο ανάμεσα στην ελληνική μεταπολεμική φωτογραφία και εκείνη της μεταπολίτευσης. Το έργο του παρουσιάστηκε μια φορά, όσο ήταν εν ζωή σε ατομική έκθεση το 1970 στην Μακεδονική Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» της Θεσσαλονίκης. Το 2002 το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης παρουσίασε αναδρομική έκθεση και έκδοση του έργου του. Το φωτογραφικό του αρχείο ανήκει στη μόνιμη συλλογή του MOMus-Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.