Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Ένα παγώνι στη Ρώμη
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για νηπιαγωγείο, Α’ και Β’ Δημοτικού
Διάρκεια: 80’
Ένα παγώνι, μια γάτα, τρεις κυρίες με καροτσάκια για τα ψώνια, ένας κόκορας, μια κότα και ένας λαγός, ένας άνθρωπος με καφέ σακάκι, δύο λύκοι, ένα νεαρό ζευγάρι πάνω σε μια μηχανή, άνθρωποι σκαρφαλωμένοι σε μια οικοδομή, γαρίδες, ένας άντρας που κρατάει μια ανθοδέσμη. Ζώα και άνθρωποι στο μετρό, στη Ρώμη, στο σουπερμάρκετ, σε ένα χωράφι, πάνω σε ένα στρωμένο τραπέζι.
Μέσα από επιλεγμένα βίντεο και φωτογραφικά έργα της έκθεσης “Από εδώ και πέρα: Ιστορίες για ένα επόμενο αύριο”, εξερευνούμε συναισθήματα, μαντεύουμε σκέψεις και παρατηρούμε εκφράσεις. Στη συνέχεια, διαλέγουμε ήρωες, προσθέτουμε φως, σκιές, χρώματα και λόγια. Με οδηγό τη φαντασία μας και τη μαγική δύναμη του θεάτρου, δίνουμε ζωή στα πρόσωπα των έργων και δημιουργούμε τις δικές μας πρωτότυπες ιστορίες!
ΚΛΙΚ και άναψε!
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για νήπια, Α’ και Β’ Δημοτικού
Διάρκεια: 80’
Οι πρόσφατες αλλαγές στην αρχιτεκτονική του εσωτερικού χώρου της εισόδου του Μουσείου, δημιούργησαν μια διαφορετική σχέση του εσωτερικού με τον εξωτερικό χώρο, με πρωταγωνιστή το φως.
Ας ανάψουμε το φως στα έργα τέχνης! Τι χρώμα έχει;
Αν είναι μπλε, μήπως κρυώνετε;
Αν είναι κόκκινο, μήπως ζεσταίνεστε;
Αν το κλείσουμε, τι αλλάζει άραγε;
Θα μπορούσε να μας κάνει να φανταστούμε κάποιο ήχο το φως, ανάλογα με το χρώμα του;
Κατά τη διάρκεια της περιήγησής μας σε επιλεγμένα έργα της έκθεσης: “Ιστορίες για ένα επόμενο αύριο”, (νέον φώτα, προβολές σε ύφασμα, lightboxes), παίζουμε παιχνίδια με κάρτες και συζητάμε πώς το φως γίνεται ‘υλικό προς επεξεργασία’, για την δημιουργία του κάθε εικαστικού έργου.
Στο καλλιτεχνικό εργαστήρι, θα δημιουργήσουμε, με χρωματιστά διάφανα φύλλα, τα δικά μας έργα τέχνης, που μαγικά εμφανίζονται μόνο αν τα αγκαλιάσει το φως και χρωματίζουν τον εσωτερικό και τον εξωτερικό χώρο του Μουσείου!
Αφισών Ιστορίες/ Poster it!
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για Γ’, Δ’, Ε’ & ΣΤ’ Δημοτικού
Διάρκεια: 80’
Με αφορμή τα έργα της συλλογής, στα οποία οι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν αφίσες για την δημιουργία τους, συζητάμε και αναλύουμε τι είναι μια αφίσα, πώς σχετίζεται με τον δημόσιο χώρο, πώς και γιατί οι καλλιτέχνες την χρησιμοποιούν σαν έννοια προς εξερεύνηση και υλικό προς επεξεργασία στο έργο τους. Ξεκινάμε την περιήγησή μας με μια κενή, λευκή, άδεια από τυπογραφία και εικόνα αφίσα, και την γεμιζουμε σταδιακά με ιδέες, σκέψεις, συναισθήματα. Συνεχίζουμε την περιήγησή μας, με έργα που πραγματεύονται την έννοια του αντιτύπου και της επανάληψης. Σε κάθε μια ‘στάση’ σε επιλεγμένα έργα, συζητάμε συγκεκριμένες τεχνικές και αργότερα στο εργαστήριο πειραματιζόμαστε με μερικές από αυτές.
Με στόχο να δημιουργήσει το κάθε παιδί την δική του εξατομικευμένη σύνθεση σε μια ξεχωριστή ‘αφίσα’, με πρωτότυπο τίτλο/σύνθημα, προσεγγίζουμε έργα της συλλογής με διαφορετικά εκφραστικά μέσα τα οποία παρουσιάζουν πειραματισμό στην απόδοση της φόρμας και συνοχής της σύνθεσης. Ένα λευκό χαρτί “προσκαλεί” υλικά και λέξεις για να δημιουργηθεί από το κάθε παιδί μια ξεχωριστή αφίσα που “φωνάζει” το δικό τους προσωπικό μήνυμα, με τεχνικές decollage, collage & τυπώματος! Εμείς τις αναρτήσαμε στην ‘Θεσσαλονίκη’ του καλλιτέχνη Patrick Raynaud, εσείς τις είδατε;
Με όπλο την τέχνη
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για Γ', Δ' Ε', ΣΤ Δημοτικού
Διάρκεια: 80’
Οι σύγχρονοι καλλιτέχνες μέσα από τα έργα τους εκφράζουν σκέψεις και συναισθήματα, σχολιάζουν την καθημερινή ζωή και την επικαιρότητα και μεταφέρουν μηνύματα. Μέσα από φωτογραφίες, βίντεο και αφίσες, οι καλλιτέχνες της έκθεσης “Ιστορίες για ένα επόμενο αύριο” θίγουν διάφορα θέματα: τα δικαιώματα των ζώων, την προστασία της φύσης, τον δημόσιο χώρο, την ισότητα και τη διαφορετικότητα.
Στο εργαστήριο, εστιάζουμε στο έργο “Η άμυνα της Φύσης” (1984) του Joseph Beuys, ο οποίος τη δεκαετία του 1980, ξεκίνησε μια καμπάνια για την προστασία του περιβάλλοντος παίρνοντας μαζί του ένα αυτοκίνητο, αφίσες, φυλλάδια, σωλήνες και μερικά ακόμη αντικείμενα. Μέσα από θεατρικά παιχνίδια και εικαστικές δραστηριότητες, συναποφασίζουμε τα μηνύματα που είναι σημαντικά για εμάς και διαλέγουμε τον τρόπο με τον οποίο θα τα μεταφέρουμε εντός και εκτός μουσείου: μια αφίσα, ένα πλακάτ, ένα πανό ή μήπως ένα μεγάλο ζωγραφικό έργο;
*Γκρουπ έως 25 άτομα ανά εκπαιδευτικό πρόγραμμα
**Η παρουσία των εκπαιδευτικών είναι υποχρεωτική καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.
Εισιτήρια και ακυρώσεις
Τα ομαδικά εισιτήρια εκδίδονται στην είσοδο του μουσείου
Κόστος: 2€ κατ’ άτομο.
Η είσοδος των εκπαιδευτικών & συνοδών είναι δωρεάν, όπως και η είσοδος των ειδικών και διαπολιτισμικών σχολείων, σχολείων δεύτερης ευκαιρίας και ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων.
Σε περίπτωση ακύρωσης της επίσκεψης παρακαλούμε για την έγκαιρη ενημέρωση.
Κρατήσεις
MOMus- Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Εγνατίας 154 (εντός ΔΕΘ-Helexpo), 54636,Θεσσαλονίκη.
Τηλέφωνο για Ραντεβού: 2310 240002/ εσωτερικά 20, 10.
Πληροφορίες για το μουσείο: 2310240002
e-mail: education.contemporary@momus.gr
Ωράριο επικοινωνίας: Δευτέρα- Παρασκευή 10:00-17.00
Αν είστε εκπαιδευτικός και θέλετε να προγραμματίσουμε ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα, μπορείτε να μας επισκεφτείτε (κατόπιν συνεννόησης), να δείτε την έκθεση και να συζητήσουμε επί τόπου το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και τις ιδιαιτερότητες της ομάδας σας. Αν θέλετε να πραγματοποιήσετε το δικό σας πρόγραμμα, θα πρέπει να κάνετε τηλεφωνική κράτηση του χώρου. Σε κάθε περίπτωση ο/η συνοδός εκπαιδευτικός είναι υπεύθυνος/η για την ασφάλεια των μελών της ομάδας ως προς την προσωπική τους ακεραιότητα και ως προς τη σχέση τους με την ασφάλεια των εκθεμάτων και την τήρηση των κανόνων συμπεριφοράς μέσα στον μουσειακό χώρο. Το μουσείο δε δέχεται τάξεις ανηλίκων χωρίς τη συνοδεία των υπευθύνων εκπαιδευτικών σε όλη τη διάρκεια της επίσκεψης στον εκάστοτε χώρο. Παρακαλούμε ενημερώστε μας για τα τμήματα ένταξης για να μεριμνήσουμε σχετικά.
Ομάδα Οργάνωσης, Σχεδιασμού και Υλοποίησης:
Λένα Αθανασοπούλου, Έλενα Βισέρη